خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/02/17 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلیمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب؛

مخالفت مجلس مانع اجرای سند 2030 یونسکو شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش در مواجهه با سند2030 یونسکوکوتاهی کرده اند، اظهار کرد: مخالفت مجلس مانع اجرای سند 2030 یونسکو شد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "سند ۲۰۳۰ یونسکو چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود"، گفت: این سند برای سلطه بر فرهنگ کشورمان تهیه شده و متاسفانه برخی افراد بجای اینکه این فرهنگ غیر بومی را نپذیرند خیال می‌کنند کلمه اسلامی در آن قید کنند مشکل حل می‌شود؛ بر این اساس تغییرات جزئی را با هماهنگی نمایندگان یونسکو در کشورمان انجام داده و چارچوب آن را پذیرفته‌اند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش در مواجهه با سند2030 یونسکوکوتاهی کرده اند، اظهار کرد: این دو وزارتخانه به شدت در پی اجرایی کردن این سند بودند لذا در ابتدا آن را پذیرفتند اما وقتی با موضع نمایندگان مجلس و صاحبنظران مواجه شدند نتوانستند آن را پیش ببرند.



وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به پذیرش سند2030 یونسکو موضع داشت



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه برخی افراد ساده دل در وزارت آموزش و پرورش این سند را پذیرفته بودند و می‌خواستند چراغ خاموش و بدون هماهنگی آن را اجرایی کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غربی‌ها به دنبال جهانی‌سازی فرهنگ خودشان هستند و سند ۲۰۳۰ یونسکو نیز ابزاری در این راستا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 197733
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار